Соңғы жылдары жол-құрылыс саласында кадрлардың айтарлықтай тапшылығы байқалады. Бұл тек құрылыс инженерлері ғана емес, сонымен қатар көптеген маңызды және аса қажетті мамандар, мысалы машинистер, механиктер, бетоншылар, автогрейдеристер, асфальтбетоншылар және асфальтбетоншылар, зертханашыларды табу оңайға соқпайды. Сарапшылардың пікіріне жүгінсек, кадр тапшылығы жол-құрылыс маусымы қызып жатқанда 10 мың маманға дейін жетеді. Бұл елдің инфрақұрылымдық дамуына, орындалатын жұмыстардың, жобаларды іске асырудың сапасы мен мерзіміне әсер етеді. Білікті техникалық кадрларды даярлау қажеттігін Мемлекет басшысы Қасым – Жомарт Тоқаевтың өзі де атап өтті.
«Бәріміз білімге деген көзқарасымызды өзгертуіміз керек. Гуманитарлық мамандықтарға құмарлықтың заманы өтті. Техникалық мамандықтарға басымдық беру керек. Өнеркәсіптік инженерлердің жаңа буынын өсіру қажет», — деді Президент.
Мектеп оқушылары мен талапкерлерді техникалық мамандықтар бойынша оқуға тарту мақсатында индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің жол активтерінің Ұлттық Сапа Орталығы «1000 мектеп» акциясына бастамашылық етті. Оның міндеті бүкіл елдің білім беру мекемелерінде жол-құрылыс мамандығы туралы кәсіптік бағдар беру жұмыстарын жүргізу болып табылады. 2022 жылдан бастап акция «2000 мектеп» атауымен жалғасты. Кәсіптік бағдар беру іс-шаралары Ақмола облысында да белсенді жүргізілуде, онда ведомствоның өңірлік филиалы оқушыларды жолшы мамандығымен таныстырады, оларға артықшылықтар мен перспективаларды түсіндіреді.
«Кәсіптік бағдарлау іс-шаралары тұрақты түрде өткізіледі, апта сайын онлайн немесе оффлайн форматта болашақ талапкерлермен кездесеміз. Біз бейнероликтерді, презентацияларды көрсетеміз. Қайда оқуға, мамандық алуға болатынын түсіндіреміз. Оқушылар да қызығушылық танытады, сұрақтар қояды, біздің филиалға экскурсияға келеді, Кері байланыс бар екендігі қуантады. Бұл жұмыстың нәтижелері алдағы 3-4 жылда көрінетін болады деп ойлаймыз. Қазір техникалық кадрларды даярлау үшін жағдай жасалуда, гранттар, стипендиялар бөлінуде. Ал біз жол саласындағы жаңа мамандарға, жас мамандарға әрдайым қуаныштымыз», — деп бөлісті жол активтерінің Ұлттық сапа Орталығы облыстық филиалының директоры Талғат Қайратхан.
Өткен жылы филиал мамандары 200 жуық мектепте оқушыларымен кездесті, ондаған оқушы жолшылардың жұмыс орнына экскурсияға келіп, олардың жұмысымен егжей-тегжейлі танысты. Қалай болғанда да, жол құрылысшысы мамандығы танымал бола бастады және көптеген адамдар оның қажеттілігін түсінеді, дейді сарапшылар.
«Әрине, көптеген жастар үшін жолшы болу беделді емес болып көрінуі мүмкін. Бірақ шындықты ескеру керек, технологиялар дамып, қолайлы еңбек жағдайлары жасалуда, жалақы өседі, жұмысқа орналасудың кең таңдауы, жаңа кадрларда сұранысқа ие еңбек нарығы бар. Статистика көрсеткендей, жоғары оқу орындары мен колледждердің жол мамандықтары бойынша түлектері басқаларға қарағанда тезірек жұмыс табады. Білікті мамандар өзіне лайықты орынды тез табады Сондықтан біздің өңірдегі жолшылар командасы Президенттің техникалық кадрларды даярлау туралы бастамасын толық қолдайды», — деді Жол активтері Ұлттық сапа Орталығы өңірлік филиалының директоры Талғат Қайратхан.
Өңірдің жоғары оқу орындарында жол құрылысы мамандықтарының болмауы өзекті мәселе болып қалуда. Осы салаға мамандар даярлайтын барлық университеттер Өскеменде, Алматыда және еліміздің астанасында орналасқан. Сондықтан Президент бастамасының тағы бір артықшылығы Қазақстанда әлемнің жетекші жоғары оқу орындарының филиалдарын ашуда көрінеді.
«Мен жалпы елдің білім беру саласын қайта құрғым келеді. Біз экономистерді, заңгерлерді, менеджерлер мен тағы басқаларын тым көп шығарамыз. Бізге қазір білімді техникалық бағытқа бұру қажет. Біз «Болашақ» бағдарламасын қайта бағдарлаймыз. Жастарымызды оқуға, соның ішінде Ресейге жібереміз. Бәлкім, бірінші кезекте Ресейдің танымал техникалық оқу орындарына жіберетін шығармыз», — деді Президент.
Жол инженерлерінің пікірінше, бұл автожол саласына көптеген жаңалықтар әкелуге, технологияларды жетілдіруге және осы саладаға жаңа серпілістерге мүмкіндік береді. Бірақ ең бастысы — жол саласындағы кадр тапшылығын шешу инфрақұрылымдық дамудағы маңызды бағыт болып қала береді.