Ағымдағы жылдың І жартыжылдығында Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің Ақмола облысы бойынша департаментімен мемлекеттік аппаратты бюрократиядан арылту бағытындағы талдау және мониторинг нәтижесінде 28 ұсыныс әзірленді.
Талдау қаржы, сауда салаларында жүргізілсе, мониторинг кәсіпкерлер тарап ретінде қатысатын әкімшілік рәсімдерге қатысты сұрақтар бойынша жүргізілді.
Жұмысқа мемлекеттік органдардың өкілдерімен қатар қоғам өкілдері, кәсіпкерлер, білікті сарапшылар қатысты. Олардың пікірлері негізінде көптеген өзекті мәселелер анықталды.
Мысалы, жергілікті атқарушы органдар кәсіпкерлерге ауыл шаруашылығы саласында түрлі субсидиялар төлейтіні белгілі. Сонымен қатар, қолданыстағы заңнамаға сәйкес субсидиялардың нормалары шаруа қожалықтарынан оларды тағайындау жөніндегі өтінімдер түспестен бұрын әрбір есептік жылдың аяғына дейін әкімдіктердің қаулыларымен бекітілуі тиіс екен.
Бірақ, қалыптасып қалған тәжірибеге орай, тиісті қағидалардың талаптарына байланысты мұндай қаулылар бірқатар келісу сатыларын, қоғамдық кеңес, жұртшылықпен талқылаудан өткеннен кейін ғана қабылданып, әділет органдарымен мемлекеттік тіркеуге алынған. Осындай күрделі рәсімдердің кесірінен субсидиялау нормаларын бекіту жөніндегі шешімдер уақтылы қабылданбай жүрген, сол себепті өтініш берушілер субсидияларын алу үшін ұзақ мерзім күтуге мәжбүр болған.
Алдымызға кәсіпкерлікті қарқынды дамыту бойынша мақсат тұрған мұндай созбалаңға орын жоқ екені сөзсіз.
Бұға қоса, қаулыларды зерделей келе, мониторингке тартылған сарапшылар оларда мемлекеттік тіркеуді қажет ететін қандай да бір құқық нормалары жоқтығы туралы тұжырымға келді.
Сондай-ақ субсидиялауды жүзеге асыратын ауыл шаруашылығы басқармасының мамандары да, қызмет алушылар да осындай тәжірибенің екі тарапқа да бірдей ыңғайсыздығын атап өтті.
Осыған ұқсас өзекті мәселені Департамент өткен жылы денсаулық сақтау саласын талдау барысында медициналық көмектің кепілдік берілген көлемін бекіту туралы мәслихаттардың шешімін қабылдау рәсімдері бойынша да анықтаған болатын.
Әрине, бұл жағдайда мәселенің ең айқын шешімі нормативтік құқықтық актілерден әкімдіктердің қаулыларын мемлекеттік тіркеуден өткізу қажеттігін алып тастау, сол себепті Департамент тиісті ұсыныстарды жоғары тұрған мемлекеттік органдарға жолдады.
Осылайша, ағымдағы жылдың маусымында Әділет министрінің Әділет органдарында мемлекеттік тіркеуге жатпайтын нормативтік құқықтық актілердің тізбесі бекітілді, онда медициналық көмектің кепілдік берілген көлемін анықтау, нормаларды, нормативтерді бекіту жөніндегі нормативтік құқықтық актілер де енгізілді.
Яғни, кәсіпкерлер мен жергілікті мемлекеттік органдар көтерген мәселе өз шешімін тапты.
Мемлекеттік аппаратты бюрократиядан арылту жұмыстары тек жартыжылдық талдау және мониторинг іс-шараларымен шектелмей, мемлекеттік көрсетілетін қызметтерді жетілдіру желісі бойынша өзінің үйлесімді жалғасын табады.
Атап өтсем, ағымдағы жылы Департаменттің 16 бастамашылық ұсыныстары орталық уәкілетті органдардың қолдауын көріп, жүзеге асырылды.
Жалпы енгізілген ұсыныстардың сипаты сан алуан: заңнамада қайшылықтар, ақпараттық жүйедегі олқылықтар, өтініш берушілерге қойылатын артық талаптарды жою және тағы басқалар.
Осы бағыттағы жұмыс көрсеткен ең басты тұжырым, ол – өзекті, проблемалық мәселелерді анықтау үшін қызмет алушылар мен бюрократиялық көрініске кез болған азаматтардың белсенді ұстанымы қажет. Сондықтан оқырмандардың нақты ұсыныстары болса, оларды elgeqyzmet03@mail.ru электрондық мекенжайына, «ұсыныс» тақырыбын қойып, жолдауға шақырамын.
Думан Әбілев, Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің Ақмола облысы бойынша департаментінің басшысы